BPL Fantasy Football Review: GW18

Leave a Comment

*Review ini adalah berdasarkan kepada permainan di AIA Stadium Astro BPL Fantasy 2014/15.

Hola bola! 

Apa khabar?
Minggu terakhir tahun adalah masa untuk bercuti dan juga masa untuk bola juga, kan??
Di Britain, atau England, menjadi tradisi untuk melangsungkan perlawanan pada hari Boxing Day, yang jatuh pada 26 Disember. Biasanya juga EPL akan aturkan 2 lagi perlawanan berturutan selepas itu, iaitu 2 hari selepas Boxing Day dan pada tahun baru. Jadi, kita ada 3 perlawanan untuk jangka masa 7 hari (Jumaat hingga Khamis ini).

Diingatkan sekali lagi, kita cuma ada 5 transfer untuk kesemua perlawanan ini (termasuk satu bonus transfer). Adalah bijak untuk kita memilih pemain dari pasukan yang mempunyai senarai perlawanan yang favourable untuk 3 GW akan datang.

Oleh kerana GW18 ini berlangsung dalam masa kurang seminggu dari GW17, kita takkan dapat menukar 'kapten' untuk GW18. Jika anda tukar pun sebelum sepak mula, perubahan hanya berlaku untuk GW 19 & 20.

Berikut adalah senarai perlawanan untuk GW18 (termasuk info kedudukan, rekod semasa pasukan dan masa perlawanan):
 
Sabtu (26 Disember) 
[1] Chelsea (13-3-1) vs [4] West Ham (9-4-4) 8.45pm
[15] West Brom (4-5-8) vs [2] Manchester City (12-3-2) 11.00pm
[14] Sunderland (3-10-4) vs [19] Hull City (2-7-8) 11.00pm
[11] Everton (5-6-6) vs [13] Stoke City (5-4-8) 11.00pm
[16] Leicester City (2-4-11) vs [7] Tottenham (8-3-6) 11.00pm
[18] Burnley (3-6-8) vs [10] Liverpool (6-4-7) 11.00pm
[12] Crystal Palace (5-5-7) vs [3] Southampton (9-5-3) 11.00pm
[9] Swansea City (7-4-6) vs [12] Aston Villa (5-5-7) 11.00pm
[3] Manchester united (9-5-3) vs [9] Newcastle (6-5-6) 11.00pm
[6] Arsenal (7-6-4) vs [15] QPR (5-2-10) 1.30pm 


Tips untuk GW18 (dan juga sedikit untuk GW19& GW20)

Pasukan mempunyai favourable fixtures (5 perlawanan akan datang):
Liverpool - Burnley (A), Swansea (H), Leicester (H), Sunderland (A) Aston Villa (A).
Manchester United -  Newcastle (H), Tottenham (A), Stoke (A), Southampton (H), QPR (A).
Sunderland - Hull (H), Aston Villa (A), Manchester City (A), Liverpool (H), Tottenham (A).
Crystal Palace - Southampton (H), QPR (A), Aston Villa (A), Tottenham (H), Burnley (A).
Boleh juga consider (for next 3 games).. 
Manchester City - WBA (A), Burnley (H), Sunderland (H)
QPR - Arsenal (A), Crystal Palace (H), Swansea City (H)

Pemain on form ketika ini (diambil dari post sebelum ini): 
Yaya Toure, Man City (4 gol dalam 6 perlawanan terakhir)
Stewart Downing, West Ham (2 gol & 2 assist dalam 4 perlawanan terakhir)
Andy Carroll, West Ham (3 gol & 1 assist dalam 3 perlawanan terahkir)
Graziano Pelle, Southampton (2 gol dalam 3 perlawanan terahkir)
Ashley Barnes, Burnley (2 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Harry Kane, Tottenham (2 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Christian Benteke, Aston Villa (2 gol & 1 assist dalam 4 perlawanan terakhir)
Ki Sung-Yeung, Swansea (2 gol dalam 4 perlawanan terakhir)
Santi Cazorla, Arsenal (3 gol & 2 assist dalam 3 perlawanan terahir)
Olivier Giroud, Arsenal (3 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Eden Hazard, Chelsea (2 gol & 2 assist dalam 2 perlawanan terakhir)
Costel Pantalimon, Sunderland (2 cleansheet dalam 3 perlawanan terahkir)



Pasukan pilihan untuk GW18 (formasi 1-3-4-3) [[Pemain BPL sahaja]]:
Penjaga Gol: Costel Pantilimon (Asmir Begovic) 
Pertahanan: Gael Clichy, Pablo Zabaleta, Martin Skrtel (Johny Evans) 
Midfield: David Silva, Raheem Sterling, Angel di Maria, Yaya Toure (Harry Kane) 
Penyerang: Robin van Persie, Wilfred Bony, Olivier Giroud (Mario Ballotelli)


P/S: Bonus transfer code kali untuk valid dalam masa 2 hari sahaja dari Dis 26-27, bonus code untuk GW18 adalah JH4RT55 dan Euro code 4GRIEZMANN77.


P/P/S: In advance, saya share bonus transfer code untuk GW19&20, saya akan mention lagi untuk review GW19 lagis ekali nanti. Bonus code untuk GW19 & 20 (sah pada Dis 28) adalah DEGE411 dan Euro code DS1LVA88.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

|| INILAH AKU ||

My photo
a.k.a Haizal Hashim Hubby to Yasmin, daddy to a pair of lovely kids – Haaziq & Aleeya. A person who love his family so much, doing everything he can to provide the best for his wife and kids. Still working in private sector in IT department and a part time blogger. Aspire to become successful full time entrepreneur one day, if not near future. Target in life is to be debt-free, having 5 figure income and retire early!! INSYA_ALLAH!! Love and regards, Haizal haizalhashim@gmail.com