BPL Fantasy Football Review: GW17

Leave a Comment

*Review ini adalah berdasarkan kepada permainan di AIA Stadium Astro BPL Fantasy 2014/15.

Hola bola! 

Apa khabar?
Pertama sekali minggu ini tak ada review awal seperti biasa. Ter-'miss' nak buat post untuk GW17 atas sebab kesibukan hujung minggu. Anyway, untuk ganti, saya buat rumusan untuk keputusan dan prestasi pemain untuk GW17.

Berikut adalah keputusan kesemua perlawanan minggu ini (kedudukan dan rekod perlawanan semasa dalam kurungan):

Sabtu (20 Disember) 
[2] Manchester City (12-3-2) 3-0 [17] Crystal Palace (3-6-8)
[4] West Ham (9-4-4) 2-0 [20] Leicester City (2-4-11)
[7] Tottenham (8-3-6) 2-1 [18] Burnley (3-6-8)
[5] Southampton (9-2-6) 3-0 [11] Everton (5-6-6)
[16] QPR (5-2-10) 3-2 [15] West Brom (4-5-8)
[19] Hull City (2-7-8) 0-1 [8] Swansea City (7-4-6)
[12] Aston Villa (5-5-7) 1-1 [3] Manchester united (9-5-3)
Ahad (21 Disember)
[9] Newcastle (6-5-6) 0-1 [14] Sunderland (3-10-4)
[10] Liverpool (6-4-7) 2-2 [6] Arsenal (7-6-4)
Isnin (22 Disember)  
[13] Stoke City (5-4-8) 0-2 [1] Chelsea (13-3-1)


Rumusan GW17

Pemain terbaik GW17: 
Charlie Austin, QPR (jaringkan hatrik minggu ini, menjadikan keseluruhan 11 gol untuk musim ini. Mempunyai 4 gol & 1 assist dalam 2 perlawanan terakhir).

David Silva, Man City (perlawanan kedua selepas kembali dari kecederaan, menjaringkan 2 gol melawan Crystal Palace, gol pertamanya sejak Oct 25).

Cesc Fabregas, Chelsea (menyumbang 1 gol & 1 assist dalam perlawanan menentang Stoke, penyumbang assist terbanyak liga dengan 11 assist, merekodkan 1 gol & 2 assist dalam 2 perlawanan terahkirnya).

Pemain on form ketika ini: 
Yaya Toure, Man City (4 gol dalam 6 perlawanan terakhir)
Stewart Downing, West Ham (2 gol & 2 assist dalam 4 perlawanan terakhir)
Andy Carroll, West Ham (3 gol & 1 assist dalam 3 perlawanan terahkir)
Graziano Pelle, Southampton (2 gol dalam 3 perlawanan terahkir)
Ashley Barnes, Burnley (2 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Harry Kane, Tottenham (2 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Christian Benteke, Aston Villa (2 gol & 1 assist dalam 4 perlawanan terakhir)
Ki Sung-Yeung, Swansea (2 gol dalam 4 perlawanan terakhir)
Santi Cazorla, Arsenal (3 gol & 2 assist dalam 3 perlawanan terahir)
Olivier Giroud, Arsenal (3 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Eden Hazard, Chelsea (2 gol & 2 assist dalam 2 perlawanan terakhir)
Costel Pantalimon, Sunderland (2 cleansheet dalam 3 perlawanan terahkir)

Gol pertama untuk musim ini:
Jolean Lescott, West Brom.
Erik Lamela, Tottenham.
Silvestre Varela, West Brom.
Maya Yoshida, Southampton.
Mathieu Debuchy,  Arsenal.
Martin Skrtel,  Liverpool.
John Terry, Chelsea.

Awas, untuk perhatian!!
Pertahanan Everton (lepaskan 10 gol dalam 7 GW terakhir, tiada cleansheet sejak Nov 1)

Leighton Baines, Everton (pemain popular, namun berada dalam krisis pertahanan pasukan dan tiada scoring point dalam 7 GW terahir).


Raheem Sterling, Liverpool (bermain sebagai penyerang akhir-akhir ini, tapi tidak menjaring gol dalam 12 perlawanan berturut-turut ketika ini).


Tips untuk GW akan datang

Untuk 3 GW berikutnya (GW18 - 20), semua perlawanan akan dilangsungkan dalam masa 7 hari (Dis 26 - Jan 1). Jadi kena berhati-hati dengan pilihan pemain oleh sebab tak banyak koata transfer yang ada, dan hanya satu bonus code (keseluruhan 5 transfer code sahaja).

Oleh demikian, adalah penting kita pilih pemain yang mempunyai fitness yang terbaik dan juga yang tahan lasak serta tidak mudah cedera. Biasanya dalam perlawanan musim Krismas dan tahun baru ini, jurulatih pasukan akan banyak melakukan rotation.

Semoga rumusan GW17 di atas  dapat membantu anda semua memilih pemain terbaik untuk mendapat point tertinggi. 
Jika anda ada apa-apa tips lagi sila share sama ya!!


P/S: Bonus transfer code untuk GW15 adalah KHED1RA dan Euro code 9AGIRRETXE9.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

|| INILAH AKU ||

My photo
a.k.a Haizal Hashim Hubby to Yasmin, daddy to a pair of lovely kids – Haaziq & Aleeya. A person who love his family so much, doing everything he can to provide the best for his wife and kids. Still working in private sector in IT department and a part time blogger. Aspire to become successful full time entrepreneur one day, if not near future. Target in life is to be debt-free, having 5 figure income and retire early!! INSYA_ALLAH!! Love and regards, Haizal haizalhashim@gmail.com