Liverpool FC: Ramalan dan Harapan untuk BPL Musim 2015/16

1 comment




Come on the Reds!!!!

Musim baru untuk pasukan Liverpool FC (LFC) akan bermula pada hari Ahad ini bertemu Stoke City di tempat lawan. Masihkan anda ingat perlawanan terakhir yang LFC tewas besar dan dimalukan itu? Yup, itulah lokasi dan lawan yang sama untuk perlawanan pertama. Sungguh ironik.

Ini adalah peluang untuk pemain-pemain, terutamanya yang bermain dalam perlawanan itu, membalas dendam dan membuktikan mereka sudah melupakan pengalaman buruk itu dan memdapat semangat baru.

Dengan sokongan dari 7 pemain baru dan beberapa pemain muda yang meningkat naik, diharap LFC dapat menunjukkan prestasi dan konsistensi yang lebih baik dari musim lepas. Tiada siapa jangka LFC akan bermain dengan buruk dan merosot teruk pada musim lepas. Akibatnya musim ini, ramai yang tidak member harapan yang tinggi untuk pasukan tahun ini.

Senarai beberapa perlawanan awal yang sukar juga bakal menguji pemain dan terutamanya pengurus pasukan, Brendan Rodgers. Terselamat dan terus membimbing pasukan untuk musim ini, dia pastinya berada dalam pemerhatian rapat dari pihak pengurusan dan juga peminat. Silap percaturan alamatnya dia akan kehilangan kerja.

Saya harapkan LFC akan membaiki corak permainan dan bermain lebih baik. Barisan serangan telah ditambahbaik dengan pemain baru seperti Roberto Firmino dan Christian Benteke. Pengganti Steven Gerrard telah ditemui dengan adanya James Milner. Pertahanan bek kanan di-‘naiktaraf’ dengan pembelian Nathaniel Clyne. Pemain seperti Danny Ing dan Divock Origi akan menjadi backup dan option yang lebih baik di bahagian penyerang.

Selain itu, untuk pemain yang sedia ada, Phillipe Coutinho dijangkakan terus meningkat dan semakin baik. Ditambah dengan kemunculan Jordon Ibe, pemain muda dan menguja ramai dengan gelecekan dan corak permainan yang sukar dijangka (unpredictability).

Daniel Sturridge saya doakan cepat pulih dan lebih sukar cedera untuk musim ini. Bayangkan gandingannya dengan Benteke, disokong dengan Firmino dan Coutinho, pastinya barisan depan LFC akan digeruni pasukan lain.

Bahagian pertahanan pula, walaupun musim lepas adalah bahagian yang paling bermasalah, dijangka bertambah baik. Pemain baru seperti Clyne, Adam Bogdan dan Joe Gomez akan mengukuhkan barisan pertahanan. Siapapun yang akan dipilih bergandingan dengan Martin Skrtel, sama ada Dejan Lovren atau Mamadou Sakho, diharap akan lebih berkerjasama baik. Penjaga gol Simon Mignolet perlu mengekal prestasi tahun 2015 untuk member 4 pemain pertahanan di hadapanya lebih keyakinan.

Berikut adalah prediction saya untuk musim 2015/16:

Predicted Finished: Tempat ke-5, walaupun dalam hati jangkakan LFC tamatkan liga di tempat ke-3.

Penjaring terbanyak: Christian Benteke.

Pemain Terbaik Musim: James Milner.

Pemain Baru Terbaik: James Milner. Diharapkan Firmino cepat sesuaikan diri dan jadi pemain terbaik.

Pencapaian yang boleh dianggap memuaskan hati: LFC menunjukkan prestasi baik dan jitu. Jika itu berlaku, pastinya 4 teratas tidak mustahil. Selain itu menang salah satu saingan piala, paling bagus Piala Europa. Secara automatik akan dapat tempat dalam Champion’s League.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

  1. Stainless Steel Tip | TiN Design - TITNC®
    Tip Tip with the classic tip that will help you titanium trimmer make a better 4x8 sheet metal prices near me and more informed decision. From premium tips 샌즈 to snow peak titanium personalized titanium carabiners help to personalized betting tips

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

|| INILAH AKU ||

My photo
a.k.a Haizal Hashim Hubby to Yasmin, daddy to a pair of lovely kids – Haaziq & Aleeya. A person who love his family so much, doing everything he can to provide the best for his wife and kids. Still working in private sector in IT department and a part time blogger. Aspire to become successful full time entrepreneur one day, if not near future. Target in life is to be debt-free, having 5 figure income and retire early!! INSYA_ALLAH!! Love and regards, Haizal haizalhashim@gmail.com