BPL GW28 Fantasy Football Tips Dan Preview

19 comments

*Review ini adalah berdasarkan kepada permainan di AIA Stadium Astro BPL Fantasy 2014/15. 

Salam sejahtera dan apa khabar!!

Terlebih dahulu, tahniah kepada pasukan Chelsea dengan kemenangan dalam Final Piala Capital menewaskan Tottenham dengan jaringan 2-0. Selepas keputusan dalam GW27 yang menyaksikan Manchester City kalah, kini mereka jadi favourite untuk julang liga BPL.

Dengan jarak 5 mata dan satu perlawanan dalam tangan untuk baki 11 perlawanan lagi, tambah pula prestasi Manchester City yang naik turun kurang konsisten, Chelsea perlu paling kurang menang 7-8 perlawanan untuk julang piala liga.

Minggu ini lawan Chelsea adalah West Ham yang kini tanpa menang dalam 4 perlawanan terakhir. Chelsea mungkin melakukan rotation untuk perlawanan ini, namun begitu saya rasa mudah untuk mereka kutip 3 mata lagi minggu ini.

Pasukan paling on-form ketika ini, Liverpool, akan melawan pasukan ketiga terbawah liga. Nampak mudah dan macam boleh menang mudah, tapi kalau pemain Liverpool tak fokus dan main tak seperti lawan Man City, kejutan boleh berlaku.


Untuk tumpuan mata liga fantasi, saya jangka kita boleh tumpu kepada perlawanan QPR-Arsenal. Mungkin Arsenal boleh menang besar jika kena strateginya. Kita juga boleh tumpu kepada perlawanan untuk pasukan Tottenham yang melawan Swansea. Saya jangka Harry Kane akan sambung kembali tambah kutipan golnya.

Ok, berikut adalah senarai perlawanan untuk GW28:
[termasuk kedudukan terkini, rekod perlawanan semasa dan waktu perlawanan]

Selasa (3 Mac)
[15] Hull City (6-8-13) vs [16] Sunderland (4-13-10) 3.45am
[6] Southampton (14-4-9) vs [12] Crystal palace (7-9-11) 3.45am
[19] Aston Villa (5-7-15) vs [13] West Brom (7-9-11) 3.45am

 Rabu (4 Mac)
[2] Manchester City (16-7-4) vs [20] Leicester City (4-6-16) 3.45am
[10] Stoke City (11-6-10) vs [14] Everton (6-10-11) 3.45am
[9] West Ham (10-9-8) vs [1] Chelsea (18-6-2) 3.45am
[7] Tottenham (13-5-8) vs [8] Swansea City (11-7-9) 3.45am
[11] Newcastle (9-8-10) vs [4] Manchester United (14-8-5) 3.45am
[17] QPR (6-4-16) vs [3] Arsenal (15-6-6) 3.45am
[5] Liverpool (14-6-7) vs [18] Burnley (4-10-13) 4.00am


TIPS untuk GW28:

Pemain On-Form ketika ini: 
Wayne Rooney, Man Utd (2 gol dalam perlawanan terakhir, mungkinkah berterusan)
Sergio Aguero, Man City (3 gol dan 2 assist dalam 3 perlawanan terakhir)
Mesut Ozil, Arsenal (2 gol dan 4 assist dalam 5 perlawanan terakhir) 
Edin Dzeko, Man City (1 gol dan 1 assist dalam 2 perlawanan terakhir)
Olivier Giroud, Arsenal (4 gol dan 2 assist dalam 6 perlawanan terakhir) 
Phillipe Coutinho, Liverpool (2 gol dalam 2 perlawanan terakhir)
Saido Berahino, West Brom (2 gol dalam 3 perlawanan terakhir) 
Raheem Sterling, Liverpool (1 gol dan 2 assist dalam 2 perlawanan terakhir) 
Harry Kane, Man City (7 gol dan dalam 9 perlawanan terakhir) 
Papis Cisse, Nescastle (2 gol dalam 3 perlawanan terakhir) 
Ben Foster, West Brom (3 cleansheet dalam 3 perlawanan terakhir)

Awas, Untuk Perhatian!!

Angel di Maria, Man Utd (semakin buruk prestasi pemain ini, gol terakhir dalam liga adalah pada Oct 5. Di GW27, dia ditukarkan pada masa rehat separuh masa pertama)

Graziano Pelle, Southampton (terus kemarau gol dalam 9 perlawanan terakhir)

Gylfi Sigurdsson, Swansea (seorang lagi pemain yang tiba-tiba hilang form dalam tahun 2015 ini. Dilaporkan cedera untuk GW27)


Pasukan pilihan untuk GW28 (untuk pemain EPL sahaja): Formasi 1-3-4-3

Penjaga Gol: Steve Mignolet (Ben Foster)
Pertahanan: Branislav Ivanovic, Martin Skrtel, Pablo Zabaleta (Danny Rose)
Midfield: David Silva, Phillipe Coutinho, Mezut Ozil, Harry Kane (Jason Puncheon)
Penyerang: Wayne Rooney, Sergio Aguero, Diego Costa (Dame N'Doye)
Kapten disyorkan: David Silva, Sergio Aguero, Diego Costa, Harry Kane, Mesut Ozil, Wayne Rooney.

GOOD LUCK DAN SELAMAT BERJAYA!!!

**Sila share pandangan dan pendapat anda jika ada di ruangan komen. 

P/S: Bonus transfer code untuk GW28 adalah 6MARCELO9 dan euro code adalah 3LAPORTE00.

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

19 comments:

  1. X de bonus code ke utk gw28 bro?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat masa ni saya tak dapat apa-apa kod lagi untuk GW28. Kalau ada nanti saya akan update.

      Anyway, hari ini kouta transfer dah reload balik, jadi kita ada 2 transfer boleh guna untuk GW28.
      Boleh guna je transfer tu sebab GW29 tak main hujung minggu ni (GW29 mula Mac 14).
      Kalau nak simpan untuk tukar pemain luar EPL pun ikut anda la.

      Delete
    2. Bro x de bonus code lg ke????kalau ada share la bro.....!!!!!!!!! ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‘Š๐Ÿ˜

      Delete
    3. Dah dpt bro bonus code utk week ni.......6MARCELO9 & 3LAPORTE00 ...!!!who the best of captain this week guys??

      Delete
    4. Thanks bro for sharing the codes!!! Appreciate it very much!!!

      Since EPL tak ada minggu ini, dan bagi yang tak guna transfer bonus untuk non-epl player change this week, bagus juga guna code balance untuk GW29 nanti.
      Make sure bila tukar pemain luar EPL tu, team pemain tu ada game yang favourable next week, so takyah nak tukar lagi...

      So far Barcelona & Bayern on form dalam la liga dan bundesliga buat masa sekarang.

      Untuk hujung minggu lepas, siapa-siapa yang tukar kapten kepada Harry Kane & Thomas Muller paling untung, sebab Kane & Muller score 2 gol dan akan dapat total mata 24 mata!!

      Delete
    5. Yh bro aku ada muller n kane....tp lps game bayern tukar lak dgn tevez sbb juve main mlm ni....barcelona mng 6-1 smlm tp neymar x main sbb suspended...hehe!!!!

      Delete
    6. Muller (termasuklah Gotze & Lewandowski) dalam pasukan bayern memang tak konsisten sangat score mata besar. 3-4 game sekali baru score lebih dari 2-3 mata.
      Bila diorang ni perform memang masyuk.. hehehe...

      Delete
    7. Thats right bro..tp kna tgk jugak kalo team yg bayern lwn bolos bnyk bru boleh nk bg captain bro....GW 29 ni rasa2 aguero kot captain sbb lwn burnley..bro u think sape kapten tbaik weekend ni

      Delete
    8. Game Man City -Burnley mmg nampak mcm City bleh menang besar, tp kalu bro tgk rekod Burnley mana ada dorg bolos banyak gol dlm 6 game terakhir dorg. paling banyak pon 3 gol masa lawan Man Utd (kalah away 3-1).
      Walaupun dorg dok kedua tercorot dari liga (boleh gak dengan Leicester, paling bawah liga), diorang memang susah nak bolos banyak. Lat game dengan city tahun lepas pun seri 2-2.
      Unless City main exceptioan well mlm tu, saya predict dalam 2 gol je. Aguero & David Silva buat masa ni player utama dorg untuk score. Based on form plak, David Silva kapten paling sesuai untuk GW25.

      Delete
    9. Sorry, typo... David Silva adalah pemain paling sesuai utk Man City untuk GW29...

      Delete
    10. Ok bro sama2 kita tunggu dan lihat ๐Ÿ“บ sape © yg trbaik ........hehe ⚽

      Delete
  2. Bro haizal team fantasy kau nama ape dlm bpl fantasy astro.....hehe saje je tanye

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya handle 2 team sebenarnya untuk tahun ni, satu team sendiri dan satu team untuk happy-happy je. Dua-dua skrg dlm ranking 200-300 je, susah benar nak naik. Awal-awal first 2-3 week je dpt dalam top 10.
      Team yang paling top skrg ni - Mashmallow Fantasy team.

      Delete
    2. Gud luck for your team bro....hehe;-)

      Delete
    3. Bro nk tanye p.mertesacker main ke x time arsenal lwn everton pd 1/3/15 yg arsenal mng 2-0 tu sbb aku ada mertesacker tp x dpt point...slalunya kalo cleen sheet defender dpt 4pts????!!!!!!

      Delete
    4. Dia tak main la bro, sebab tu la tak ada mata untuk GW27.
      Ganti dia gabriel paulista, pemain baru Arsenal baru beli tu.
      Ada cerita yang lepas ni Kolcielny & Paulista akan jadi 2 pertahanan tengah untuk Arsenal sampai hujung musim ni.
      Per Mertesacker dah kena turun pangkat. :)

      Delete
    5. Ok thanks bro sbb cpt reply ....tq;-)

      Delete

Powered by Blogger.

|| INILAH AKU ||

My photo
a.k.a Haizal Hashim Hubby to Yasmin, daddy to a pair of lovely kids – Haaziq & Aleeya. A person who love his family so much, doing everything he can to provide the best for his wife and kids. Still working in private sector in IT department and a part time blogger. Aspire to become successful full time entrepreneur one day, if not near future. Target in life is to be debt-free, having 5 figure income and retire early!! INSYA_ALLAH!! Love and regards, Haizal haizalhashim@gmail.com